Dolar 35,2076
Euro 36,7565
Altın 2.957,19
BİST 9.626,56
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 12°C
Hafif Yağmurlu
İstanbul
12°C
Hafif Yağmurlu
Sal 14°C
Çar 11°C
Per 9°C
Cum 10°C

Pac-Man’in Orijinalindeki Hangi Hayaletin Yapay Zeka Davranışı Daha Tahmin Edilemezdi?

16 Aralık 2024 20:52 | Son Güncellenme: 16 Aralık 2024 23:12
35

Choose your answer and the correct choice will be revealed.

ARA REKLAM ALANI

In the original Pac-Man (released in October 1980 as an arcade game in Japan), the ghosts, also known as the “Ghost Gang,” each had unique AI traits that contributed to the game’s enduring appeal. These four ghosts – Blinky, Pinky, Inky, and Clyde – were programmed with distinct behaviors to challenge players in different ways. Their varied strategies ensured that no two games felt exactly the same, making Pac-Man both engaging and unpredictable.

Also see: 50 Years of Video Games

The ghosts were described in Japanese as having the following character personalities:

  • Blinky (the red ghost), nicknamed “Oikake” in Japanese, meaning “Chaser,” was programmed to relentlessly pursue Pac-Man. Once Pac-Man eats a certain number of pellets, Blinky speeds up and becomes even more aggressive, earning him the secondary title “Cruise Elroy” in later stages. His behavior was the most direct and consistent, making him the easiest ghost to anticipate.
  • Pinky (pembe hayalet) , “Machibuse” veya “Ambusher” olarak adlandırılır ve Pac-Man’in hareketlerinin önünde konumlanmak üzere tasarlanmıştır. Pinky, Pac-Man’i doğrudan kovalamak yerine, mevcut yönünden dört kare ilerideki bir noktayı hedef alarak onu engellemeye çalışır. Bu, özellikle Pac-Man köşelerde veya dar alanlarda gezinirken Pinky’nin stratejisini daha taktiksel hale getirir.
  • “Kimagure” olarak bilinen ve “Kararsız” anlamına gelen Inky (mavi hayalet) , en öngörülemez davranışa sahipti. Yapay zekası, hem Blinky’nin hedefleme sistemini hem de Clyde’ın gezinme eğilimlerini birleştiriyor. Özellikle, Inky’nin hedefi, hem Pac-Man’in hem de Blinky’nin konumunu dikkate alan karmaşık bir formül kullanılarak belirleniyor ve bu da düzensiz hareket kalıplarıyla sonuçlanıyor.
  • “Otoboke” veya “Sahte Cehalet” olarak adlandırılan Clyde (turuncu hayalet) , ikili davranış sergiler. Bazen Pac-Man’i kovalayarak Blinky’yi taklit eder, ancak ona çok yaklaştığında Clyde daha pasif, gezinme moduna geçer. Saldırganlık ve mesafeliliğin bu tuhaf karışımı, davranışına bir sürpriz öğesi ekler.

Bu yapay zeka özellikleri, her hayaletin basit bir düşmandan ziyade farklı bir karakter gibi hissetmesini sağladığı için o dönem için çığır açıcıydı. Bunlar arasında Inky’nin davranışı en karmaşık ve en az tahmin edilebilir olanı olarak öne çıkıyor. Hedefini hesaplamak için hem Pac-Man’in hem de Blinky’nin pozisyonlarını kullanması oyuna bir kaos unsuru getiriyor.

Oyuncular için bu durum Inky’i kaçınılması en zor hayalet haline getiriyordu çünkü dengesiz davranışları en dikkatlice planlanmış stratejileri bile bozabiliyordu.


EN SON TV sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

REKLAM ALANI
YORUMLAR

Lütfen görüşlerinizi bize yazın

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

EN SON TV sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin