Blur Busters: GPU Tabanlı Gölgelendirici, CRT Monitörlerin Hareket Netliğini Simüle Ediyor!
Bağlamda: Modern gölgelendiriciler, gerçek zamanlı bilgisayar grafiklerini yüksek hassasiyetle değiştirebilen karmaşık kod parçalarıdır. Bazı gölgelendiriciler, gelişmiş ışın izleme aydınlatma efektleri kullanarak gerçekçi oyun ortamları oluşturabilirken, diğerleri basit, minimalist sanal senaryoları önemli ölçüde iyileştirebilir.
Popüler UFO Test yenileme hızı aracıyla tanınan Blur Busters , hareket netliği ve gelişmiş grafiklerde potansiyel bir oyun değiştiriciyi duyurdu. Kurucusu Mark Rejhon, eski bir AMD ve Nvidia mühendisi olan Timothy Lottes ile birlikte CRT ekranların davranışını simüle eden yeni bir algoritma geliştirmek için bir araya geldi. Bu çığır açan teknoloji halihazırda büyük emülasyon projeleri tarafından benimseniyor.
Algoritma, daha yüksek yenileme hızlarına sahip monitörlerde hareket bulanıklığında “önemli” bir azalma sağlamak için tasarlanmıştır. Blur Busters’ın açıkladığı gibi, CRT’lere aşina olan herkes, algoritmanın kopyalamayı amaçladığı bir özellik olan “şaşırtıcı derecede net” hareketli grafikler üretme yeteneklerini bilir .
Diğer CRT gölgelendiricileri tarafından kullanılan geleneksel Black Frame Insertion (BFI) yönteminin aksine , bu yeni yaklaşım daha az göz yorgunluğu sorunuyla üstün bir deneyim sunar. Özellikle “eski” 60 fps, 60 Hz içerikteki hareket bulanıklığını azaltmak için etkilidir. Ancak bir sorun var: algoritma, minimum 120 Hz yenileme hızına sahip ve yerel karartma gecikmesi olmayan bir monitör gerektirir.
Blur Busters, algoritmayla en iyi sonuçlar için 240 Hz OLED ekranları öneriyor, ancak 240 Hz LCD ekranlarda da iyi çalışması gerekiyor. Ancak, performansın 360 Hz ila 480 Hz OLED ekranlarda “fantastik” olması bekleniyor. Algoritma, hem gerçek zamanlı hem de ağır çekim senaryolarında hareket bulanıklığını azaltabilir ve emülatörler ve retro oyun meraklıları için potansiyel bir destek sunabilir.
Algoritmanın gerçek zamanlı sürümü güçlü bir GPU gerektirir ve tüm ekranlarda optimum görünmeyebilir. Blur Busters’ın belirttiği gibi, “Ekran hareket bulanıklığı azaltmanız yerel:simüle edilmiş Hz oranıyla sınırlı olacaktır. Ne kadar çok Hz o kadar iyi.” Etkililiğini göstermek için Blur Busters, algoritmanın 120Hz , 240Hz ve 480Hz monitörlerde nasıl performans gösterdiğini gösteren birkaç demoyu ShaderToy’da yayınladı. 240Hz demosu QHD 240Hz monitörümde iyi görünüyor, ancak gerçek bir yan yana test için eski CRT’mle karşılaştırmayı çok isterim.
CRT simülasyonu, klasik konsolların ve PC sistemlerinin grafiksel olarak yoğun emülatörleri için uzun zamandır bir zorluk olmuştur. Bu yeni açık kaynaklı gölgelendiriciyle , durumun hızla iyileşmesi bekleniyor.
EN SON TV sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.