Dolar 35,2189
Euro 36,7909
Altın 2.976,67
BİST 9.751,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 12°C
Hafif Yağmurlu
İstanbul
12°C
Hafif Yağmurlu
Sal 14°C
Çar 12°C
Per 10°C
Cum 9°C

Yapay Zeka Girişimi Odyssey’in Yeni Aracı, Fotogerçekçi 3B Dünyalar Üretiyor

18 Aralık 2024 20:21 | Son Güncellenme: 19 Aralık 2024 00:26
74

Otonom araç öncüleri Oliver Cameron ve Jeff Hawke tarafından kurulan bir girişim olan Odyssey , metni veya bir görüntüyü 3 boyutlu hale getirebilen yapay zeka destekli bir araç geliştiriyor .

Explorer adlı araç, DeepMind,  World Labs ve İsrailli yeni girişim  Decart tarafından yakın zamanda tanıtılan sözde dünya modellerine bazı açılardan benziyor . “Zengin, yeşil bitki örtüsüne sahip bir Japon bahçesi” gibi bir başlık verildiğinde Explorer, etkileşimli, gerçek zamanlı bir sahne oluşturabilir.

ARA REKLAM ALANI
Odyssey
Odyssey’nin Explorer aracından çıktı. Resim Kredisi: Odyssee

Odyssey, aracının fotogerçekçi sahneler yaratmak için “özellikle ayarlandığını” iddia ediyor. Bu büyük ölçüde girişimin teknik yaklaşımının bir sonucu; AI destekli Explorer, şirketin özel olarak tasarlanmış, 360 derecelik, sırt çantasına monte kamera sistemi tarafından yakalanan gerçek dünya manzaraları üzerinde eğitildi.

Odyssey, Explorer tarafından oluşturulan herhangi bir sahnenin Unreal Engine, Blender ve Adobe After Effects gibi yaratıcı araçlara yüklenebileceğini ve elle düzenlenebileceğini söylüyor. Nasıl mı? Explorer, gerçekçi sahneleri yeniden oluşturma yeteneğine sahip onlarca yıllık bir hacim oluşturma tekniği olan Gaussian splats’ı kullanır. Gaussian splats, bilgisayar grafik araçlarında yaygın olarak desteklenir.

Odyssey bir blog yazısında , “Erken dönemde olsak da, Explorer’ın halihazırda elde edebildiği 3B ayrıntı ve doğruluk seviyelerini ve canlı aksiyon filmlerinde, aşırı gerçekçi oyunlarda ve yeni eğlence biçimlerinde kullanım potansiyelini görmek için heyecanlıyız,” diye yazdı . “Daha erken araştırmalarda, tamamı 3B olan üretken dünya hareketi, sanatçıların hareketi yeni ve daha gerçekçi şekillerde üretmesini ve manipüle etmesini sağlamanın yanı sıra, üretken video modellerinde kopyalanması zor olan ince ayarlı kontrol sağlama konusunda heyecan verici bir vaat taşıyor.”

Odyssey
Odyssey’s Explorer’dan bir örnek daha. Resim Kredisi: Odyssee

Odyssey, Explorer’ın bugün birkaç sınırlaması olduğunu kabul ediyor. Örneğin, aracın sahneleri oluşturması ortalama 10 dakika sürüyor ve sahneleri nispeten düşük çözünürlüklü — ve dikkat dağıtan görsel eserlerden arınmış değil.

Ancak şirket, Explorer’ı İngiltere’deki Garden Studios gibi prodüksiyon evlerine ve bağımsız sanatçılardan oluşan “büyüyen bir gruba” ektiğini söylüyor. Explorer’ı denemek isteyenler Odyssey’nin bloguna başvurabilir .

Yaratıcılar, özellikle video oyunu ve film endüstrisindekiler, Explorer gibi araçlara karşı karışık duygulara sahip olabilir.

Wired’ın yakın zamanda yaptığı bir   araştırma, çok sayıda çalışanı işten çıkaran Activision Blizzard gibi oyun stüdyolarının köşe kesmek, üretkenliği artırmak ve yıpranmayı telafi etmek için yapay zekayı kullandığını buldu. Ve Hollywood animatörlerini ve karikatüristlerini temsil eden bir sendika olan Animation Guild tarafından yaptırılan 2024 tarihli bir  çalışma  , 2026 yılına kadar 100.000’den fazla ABD merkezli film, televizyon ve animasyon işinin yapay zeka tarafından sekteye uğrayacağını tahmin etti.

Odyssey
Başka bir örnek. Resim Kredisi: Odyssee

Ancak Odyssey, yaratıcı profesyonellerle iş birliği yapmaya kararlı olduğunu söylüyor; onları değiştirmeye değil. Bu amaçla şirket Çarşamba günü, Pixar’ın kurucu ortaklarından biri ve Disney Animation Studios’un eski başkanı olan Ed Catmull’un yönetim kuruluna katıldığını ve Odyssey’e yatırım yaptığını duyurdu.

Odyssey, “Üretici dünya modelleri, yapay zekanın en yeni ve en keşfedilmemiş büyük sınırıdır,” diye yazdı. “Kendilerini inşa eden, gerçeklikten ayırt edilemez hissettiren, yeni hikayelerin doğduğu ve yeniden karıştırıldığı, insan ve makine zekasının eğlence veya amaç için etkileşime girdiği dünyalara özlem duyuyoruz. Sonunda elde ettiğimiz tek şey kademeli olarak daha iyi filmler veya oyunlarsa, eksik kalmış olacağız.”

Cameron daha önce Cruise’da ürün başkan yardımcısıydı , Hawke ise Wayve’de kurucu araştırmacıydı . Odyssey bugüne kadar EQT Ventures, GV ve Air Street Capital dahil olmak üzere yatırımcılardan 27 milyon dolar topladı.


EN SON TV sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

REKLAM ALANI
YORUMLAR

Lütfen görüşlerinizi bize yazın

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

EN SON TV sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin